Wymagania dotyczące składanych dokumentów

Wypełniony formularz „wniosku” (dostępny w plikach do pobrania lub w biurze Izby), skierować do Okręgowej Komisji Kwalifikacyjnej PIIB – właściwej wg miejsca stałego zamieszkania wnioskodawcy.

  1. Wypełniony formularz wniosku o nadanie uprawnień budowlanych, brak wniosku w dokumentach będzie skutkować nie zarejestrowaniem całej dokumentacji dotyczącej nadanie uprawnień budowlanych. Wniosek składamy do Izby właściwej wg miejsca stałego zamieszkania wnioskodawcy (nie mylić z zameldowaniem)
  2. Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych albo dokument potwierdzający posiadanie tytułu zawodowego technika lub mistrza, albo dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe w zawodzie nauczanym na poziomie technika; (oryginał lub kserokopia potwierdzona notarialnie za zgodność z oryginałem)
  3. Suplement do dyplomu albo wypis z przebiegu studiów potwierdzony przez kierownika podstawowej jednostki organizacyjnej uczelni (oryginał lub kserokopia potwierdzona notarialnie za zgodność z oryginałem)
  4. a) oświadczenie wraz ze zbiorczym zestawieniem praktyki (odbytej od 10 sierpnia 2014 r. lub od 25 września 2014 r. dla osób przedstawiających praktykę zawodową
    w ks. praktyki)

    lub

    b) zarejestrowaną „książkę praktyki zawodowej” dla praktyki odbytej po 15.02.1995 r. – do 24.09.2014 r.

    lub
    c) „zaświadczenie” o odbyciu praktyki zawodowej przed 15.02.1995 r. (wg wzoru – dostępnego w zakładce Nadawanie uprawnień)
  5. Wykaz prac projektowych wykonanych w ramach praktyki zawodowej
  6. Uprawnienia wszystkich osób nadzorujących praktykę zawodową WAŻNE: kserokopie uprawnień musza być uwierzytelnione notarialnie lub potwierdzone za zgodność
    z oryginałem przez organ, który wydał dany dokument.
  7. Kopie zaświadczeń przynależności w/w osób do PIIB, z każdego okresu dokumentowanej praktyki zawodowej (dotyczy praktyki zawodowej dokumentowanej
    po 1 stycznia 2003 r.)
  8. Kserokopie posiadanych przez wnioskodawcę uprawnień budowlanych
  9. Wypełniony „Formularz osobowy” z wpisaniem nazwy miejscowości i województwa (dostępny w plikach do pobrania lub Biurze Okręgowej Izby).
     DRUKOWANYMI LITERAMI WYRAŹNIE WPISAĆ – PESEL.
  10. Dowód uiszczenia pierwszej raty opłaty za postępowanie kwalifikacyjne na konto Santander Bank Polska S.A. 65 1500 1100 1211 0006 1956 0000 z dopiskiem „uprawnienia budowlane” – opłata za egzamin /1200 zł W lub P, 1800 zł P+W/
  11. Oświadczenie o zgodności z prawdą złożonych dokumentów.
  12. Kserokopia odpisu skróconego aktu małżeństwa w przypadku zmiany nazwiska.
  13. Inne dokumenty potwierdzające odbytą praktykę zawodową, które komisja egzaminacyjna może zażądać w toku postępowania wyjaśniającego(np. zaświadczenie
    od Pracodawcy określające jednoznacznie czas zatrudnienia, rodzaj umowy (umowa o pracę, zlecenie, o dzieło), wymiar czasu pracy (etat, 1/2 etatu)
    oraz stanowisko (od każdego Pracodawcy, jeśli ich było kilku).
 
UWAGA: Książki praktyki zawodowej wybrane w Urzędach Wojewódzkich – są aktualne. Osoby dokumentujące praktykę zawodową w „Książkach praktyki zawodowej” zarejestrowanych w Urzędach Wojewódzkich do dnia 31.12.2002 roku, winny dodatkowo dokonać zbiorczego zestawienia praktyki zawodowej z podziałem na praktykę projektową i wykonawczą.

Osoby, które uzyskały negatywny wynik egzaminu lub nie przystąpiły do egzaminu bez usprawiedliwienia, a zamierzają ponownie przystąpić do egzaminu, winny złożyć wniosek do OKK o wyznaczenie terminu egzaminu.

Osoby ubiegające się o nadanie uprawnień budowlanych, a posiadające już wcześniej nadane decyzje – upoważniające do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, obowiązane są o tym fakcie poinformować Okręgową Komisję Kwalifikacyjną. Do składanego wniosku o nadanie uprawnień budowlanych wraz ze stosownymi załącznikami, należy dołączyć kserokopię posiadanej decyzji – jest to warunek konieczny, aby Komisja Kwalifikacyjna mogła rozpatrywać wniosek jako uzupełnienie lub rozszerzenie wcześniej uzyskanych uprawnień.

Wymagania odnośnie składanych dokumentów

Fragment pisma z dnia 09.02.2011r. z Krajowej Komisji Kwalifikacyjnej kierowanego do Przewodniczących Okręgowych Komisji Kwalifikacyjnych:


…Zgodnie z zasadą wyrażoną w art. 76a kpa, w ramach postępowania administracyjnego dokumenty powinny być składane w formie oryginału lub w formie kopii dokumentów uwierzytelnionej przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika strony będącego adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym….

Przypominam również, że izba może spotkać się z wnioskiem strony, aby to izba wystąpiła do właściwych urzędów o poświadczony odpis dokumentu, którego żąda, ponieważ strona nie może go uzyskać

Wymagania odnośnie składanych dokumentów